6/7-10

Var på musikveckan på TeenDream igår, eller ja, var där första dagen av veckan.
Fick gå hem under tredje föreläsningen som handlade om musikproduktion för jag hade sån jäkla hosta. Det var brutalt pinsamt eftersom han som föreläste dessutom pratade väldigt tyst.
Det var väldigt intressant i alla fall!

Den första var om musik & media. Skitintressant! Media är något som intresserar mig, har ju sökt en del media-kurser till hösten. Föreläsningen hölls av Bella Stenberg, hon arbetar just nu på GP men skrivit för b.la Sweden Rock. Hennes blogg är värd att kolla in.

Men något som slog mig när jag satt där och lyssnade på Jimmy Norberg om skivbolag var att hela min romantisering av musikvärlden sprack. Jag har drömt om att bli upptäckt av någon nån dag som vill göra en till den där stora stjärnan som man vet att man kan bli, men så funkar det ju faktiskt inte. Jag har nog inte insett föräns nu hur mycket det egentligen krävs för att lyckas som musiker. Men jag vet faktiskt inte om jag vill. Jag vet inte om jag vill tjäna pengar för musiken för jag tror det kan vara lätt att glömma varför man började och se det mer som ett jobb.
Nej, jag tänker nog fortsätta drömma och spela musik på mina vilkor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0