Musik direkt

Ser ni nåt suspekt med bilden?








DET GJORDE INTE JAG HELLER! Men! 8an går inte från redbergs platsen! Det märker jag och Emelie när vi står där klockan halv nio på morgonen. YAY. Så vi fick åka tillbaka in till stan efter x antal byten så vi kom försent till musik direkt men det gjorde inte så mycket, vi missade bara fikan.

                      Det var ju som sagt musik direkt idag dåra. Vi gjorde skit roliga loops i en workshop med två härliga skåningar, verkligen skitskoj! Det går till så att man typ spelar in en liten slinga och sedan lägger man på allt fler saker, typ ljudet av när man dunsar med en barnvagn, eller drar en pinne mot ett rivgärn eller kanske prasslar med en påse. Det roliga är att det blir musik, svena ballt!
Dom filmade oss under soundchecket också så fick vi kolla på det efteråt, så fruktansvärt trååkigt! Det var ju dock soundcheck och vi var inte jättepepp, inte pepp nånstans faktikst men ghaa va tråkiga vi var att kolla på, ändring!
                  Klockan fyra var det möte och det visade sig att det var inte alls insläpp klockan fem, det började fem! Och vi var andra bandet!! Jättekul, verkligen. Sofie, Towe och Madde missade oss precis och min morbror kunde inte komma, det sög. Men men så kan det vara. Spelningen gick inget vidare, jag var så jäkla stressad för allt som gick fel (Jag trodde min plattång var sönder, men den funka sen som tur var) så när jag var på scenen skakade jag som fan! I outrot när jag spela en "sologrej" så började mitt ben skaka utav helvete!, ghash så det gjorde mig skitnervös, men det gick bra. Tror dock jag körde den andra låten clean, var så svårt att höra i monitorn och hann inte kolla det innan det satte igång, och det var lix en B och en C channel så lite svårt att hålla isär när inte ens gitarrteknikern gjorde det. Jaja det gick la okej, Rocka fett gick ju klart mycket bättre.
                Vi gick inte vidare, inget jag hade räknat med heller. Alla var sjukt duktiga! Störde mig dock att många körde tre låtar, det stod på hemsidan att man bara fick köra två, hade vi vetat det hade ju självklart vi också kört en till så det sög ganska hårt. Säger inte att det var därför vi inte gick vidare, vi vill ju stå på scen så länge som möjligt bara! Aja det har varit en kul dag, ganska värt att gå upp kvart i sju på en söndag.

So long suckers, jag ska se er på Brewhouse och ni ska se oss. Kom i tid;*

Kommentarer
Postat av: Nitton

Ändå gött att jag kom precis i tid typ ^^ hahaha :P

2009-01-25 @ 23:42:13
Postat av: sara

(:an går visst från redbergsplatsen! beror la bara påvilken tid på dygnet man sak åka ;) ^^

2009-01-27 @ 09:53:48
URL: http://saramix.blogg.se/
Postat av: sara

8:an *!

2009-01-27 @ 09:54:20
URL: http://saramix.blogg.se/
Postat av: joni

Den gjorde inte det då:/ den gick inte alls. Bajstrafik

2009-01-27 @ 17:48:50
URL: http://jonii.blogg.se/
Postat av: Carro

Haha, kändes faktiskt som en fail dag för alla. Asså själva spelningen gick ju bra, men jag tyckte inte det var roligt. Gick ju så snabbt också :/ Blir bättre när vi får spela länge antagligen, men då blir det mer rep! Tänk att spela typ 6-7 låtar, och att repa genom hela programmet RÄTT blir svårt. XD Men jag är sjukt pepp på att repa nu. :):) Ses imon :D

2009-01-27 @ 22:58:54
URL: http://gorgeous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0