Godisdagen idag

Slutet sket sig inte!

Vi var ju först ut på scenen så vi fick soundchecka lite, då pajjar min gitarr, geffatejp fick lösa det. fuck. Sen låter Carros gitarr förjävligt, min stämmare ville inte stämma hennes gitarr så hon fick rusa iväg och hämta sin egna. Inkompetenta ljudtekniker gillar vi inte. Omusikaliska men trevliga snubbar bakom ljudbordet gillar vi definitivt inte. Och främst gillar vi inte dålig plannering.
      Carro hade mejlat hon som höll i det och frågat vad som fanns på scen men hon hade svarat nåt så korkat som "Det finns backline men ni får ta med egna toppar", det fanns toppar som tur var annars hade vi varit körda jao. Det som inte fanns dock var switchar, dubbeltramp och det fattades en cymbal. yay. Vi frågade lix han Pelle om det fanns och han bah "ja det tror jag, det borde det, jag har beställt", men så kollar man på scenen å neh! det fanns ju inte ett piss. Det löste sig som tur var, det var en som hade dubbeltramp, jag hade egen distbox och Pelle fixade cymbal. En av ljudteknikerna fick stå och trycka när Carro skulle ha cleant och dist men det funkade ju det med. Allt löser sig!
       Själva spelningen gick okej. Jag klantade mig en hel del, får skylla på inte helt fungerande fingrar eller nåt.


So long fuckers<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0