23:20

Kom precis hem från stan. Var å fika med Petra, Petra och David på java.
När vi drog runt på stan senare i brist på göra stannade vi till på drottningtorget. Där låg avdäckad kille. Ingen annan. Inte en jävel hade stannat till! Vi stannar till och det gör då några andra som försöker få kontakt med honom utan resultat. Jag ringer 112. Jag har precis gjort hjärt och lungräddning i skolan men dessa kunskaper fick jag inte använda. Lite tur. Vi försökte få honom i framstupa sidoläge men det gick inge bra för det ville han icke. Ambulansen kom och vi får hoppas att det slutade lyckligt. Varför hade ingen stannat innan? Vet inte hur länge han legat där vid övergångs stället, kanske var ett tag, vem vet.
Så jävla fult att så fort någon stannar ska helt plötsligt halva stan stanna och se hur det är med honom, när ambulansen anländer kommer den resterande halvan och ska se vad som händer.

Nu ska jag sova, gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0